Mediaruimte

Ruimte is media. Ruim een jaar geleden vond er op Grand Central Station in New York een ‘crowd freez’ plaats. (Ook wel flashmob genoemd) 207 ‘under cover agents’ zaten in het complot en het idee was om op een exact afgesproken tijd te bevriezen. Dat heeft natuurlijk een heel surrealistisch en vervreemdend effect op de voorbijgangers. (YouTube staat trouwens vol met dit soort filmpjes). De eerste Flashmob vond overigens plaats in 2003

 

T-Mobile heeft dat idee opgepikt en zich gerealiseerd dat een (station) ruimte net zo goed als media gezien kan worden. En er vervolgens z’n eigen variant van gemaakt, door een ‘crowd’ juist te laten dansen i.p.v . te bevriezen. (je wordt overigns helemaal blij van dit filmpje ;-)

 

En nu komt Sony Vaio met een vergelijkbare actie. Wederom het in Grand Central Station in New York, waar mannequins voor een vergelijkbaar effect zorgen. (let ff op de reactie van een voorbijganger: “We don’t have this in Amsterdam” :-) (maar wel in Utrecht)

Advertisements

0 Responses to “Mediaruimte”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Archives


%d bloggers like this: