Verdienmodel

Lava Grafisch Ontwerpers komt met een antwoord op de kredietcrisis door een alternatief verdienmodel. Design in een overzichtelijk pakket. ‘The clutter’ om het design heen is er afgehaald en wordt in een uitgeklede vorm aangeboden. Dat past dus goed bij een crisis situatie. En het is, voor Nederland, in ieder geval wel een verfrissende benadering. In design moeten we zo langzamerhand toch toe naar een ander verdien model dan uurtje-factuurtje.
Maar is het echt een nieuwe manier van design ‘verkopen’, of is het gewoon een slim communicatie concept? 

afbeelding-1

 

check: www.crisisdesign.nl of: www.lava.nl

Op het net wordt al langer van deze manier van design ‘verkoop’ gebruik gemaakt. Logoworks van HP is één van de vele voorbeelden, die een vergelijkbaar product biedt.

Het doet een beetje denken aan wat Postbank een aantal jaar geleden (rond 2000) heeft gedaan, door diensten in een doos te verpakken en in een schap te zetten. Je neemt een bestaand product, vereenvoudigd het en bied het in een andere vorm aan.

postbank1

postbank2

Design: dBOD

Advertisements

0 Responses to “Verdienmodel”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Archives


%d bloggers like this: