Icoon Michael Jackson is niet meer.

thriller-michael-jackson

Hèt POPICOON van mijn generatie is vannacht  in LA overleden, dat zal niemand ontgaan zijn. En dat maakt hem juist een icoon, dat niemand dat zal ontgaan. Google Michael Jackson en je krijgt ongeveer 65.500.000 zoekresultaten (in 0,10 sec.). In alle media wordt nu over hem geschreven, want het nieuws niet brengen of er geen mening over hebben, betekend dat je als media niet mee telt (zelfs ik vind het nodig er over te bloggen). Maar wat maakt iets of iemand tot zo’n icoon? Waarom wil ‘iedereen’ altijd ‘alles’ van hem weten? Hij is een briljant muzikant met een jaloers makend gevoel voor ritme, timing en hit-gevoel. Maar wat is het dat als je een foto van hem ziet je er naar ‘moet’ kijken. Hoe verklaar je een fenomeen als Michael Jackson? Jammer dat in de loop van de jaren de King of pop tot The Joker of pop verworden is, wat hem, muzikaal gezien, niet rechtvaardigde.
Zal ik hem missen? Ik was geen fan van de persoon, maar ben wel een groot muziek liefhebber dus ergens heb ik altijd gehoopt op een wederopstanding, want eigenlijk is hij muzikaal halverwege de jaren 90 al een beetje gestorven. Nu was de tijd geweest om het te laten gebeuren. Het is hem niet gegund, of hij heeft het zichzelf niet gegund, dat moet nog blijken. Had hij een comeback kunnen maken? Of had zijn creativiteit en briljantheid een houdbaarheidsdatum? We zullen het nooit weten. Maar zijn songs zijn klassiekers en zullen eeuwig houdbaar blijken.
www.michaeljackson.com

1 Response to “Icoon Michael Jackson is niet meer.”


  1. 1 de bres 27/06/2009 at 18:36

    Volgens mij is Michael Jackson helemaal niet dood…althans niet ‘zeker’dood… http://www.supergoed.net/2009/06/mijn-complottheorie-rondom-de-dood-van.html

    groeten!!


Leave a Reply

Archives


